Ateizmin temel görüşleri üzerinde şekillenen kötülük problemi, dünyada mevcut olan kötülüklerden dolayı Tanrı'nın varlığını reddetmeye dayalıdır.
Ateizme göre, şöyle ki;
Yer yüzünde kötülük vardır,
Tanrı kötülüğü engelleyecek güçtedir,
Tanrı mutlak iyidir ve iyiliği ister,
O zaman yeryüzünde kötülüğü sona erdirmesi gereklidir,
Erdirmiyorsa o zaman Tanrı kötü niyetlidir,
Ve Tanrı yoktur.
Kötülük problemi iyi bir Tanrı fikri ile kainattaki kötülüklerin bağdaşmayacağı düşüncesini ifade etmektedir.
Bu, İslam düşünce geleneğine göre bir problem teşkil etmemektedir, çünkü ölümden sonraki ahiret olgusunun bir gereği olarak insan iradesi gereği kötülük yapmaya müsait bir varlıktır ve yapmış olduğu kötülüklerin hesabını ahirette verecektir. Bundan dolayı Allah kötülüğü de yaratmaktadır, ama Allah kötülüğü istemez, imtihan gereği insan istediği için Allah'ın iradesi, -insanın iradesine bağlı olarak- insanın istemiş olduğu kötülükleri de yaratmaktadır ve Allah imtihan gereği şerrin de yaratıcısıdır.
İyiliğin olabilmesi için kötülüğün var olması gereklidir. Aksi halde yeryüzünde hiç kötülük faktörü olmasaydı, iyiliğin değeri bilinmeyecekti ve dünya hayatının, imtihanın da bir anlamı kalmayacaktır.
0 Yorumlar